Hoe gaat u om met uw marketing en administratie?

Posted on juni 25, 2015 by in Blog with Reacties uitgeschakeld voor Hoe gaat u om met uw marketing en administratie?

Waarschijnlijk bent u als ondernemer ooit uw bedrijf begonnen met het idee een dienst te leveren waar u bedreven in bent of een product te leveren welke u zelf ook zou kopen. Misschien is uw bedrijf wel uitgegroeid tot een BV met personeel en diverse randzaken. Zaken die een hoop tijd en inspanning vragen. Twee van deze zaken zijn administratie en marketing. Waar administratie vanwege alle verplichtingen vaak wordt uitbesteed en als een noodzakelijk kwaad wordt gezien, is de marketing vaak een ondergeschoven kindje in de bedrijfsvoering. Toch is een goede marketing van belang voor het voortbestaan van uw bedrijf: hoe komt u anders aan nieuwe klanten?

Gelukkig zien ondernemers het uitbesteden van zowel marketing als administratie steeds meer als een diepte-investering dan een kostenpost. Het inhuren van specialisten geeft ondernemers de ruimte om te doen waar ze goed in zijn namelijk ondernemen, klanten helpen en het inkomen veilig stellen terwijl de bedrijfsvoering haar kwaliteit behoudt.

Dienstverleners zoals marketeers en accountants zijn niet alleen meer een noodzakelijk kwaad, zij hebben voor elk bedrijf een toegevoegde waarde. De marketeer is daarom minstens zo belangrijk als een accountant.

 

finance en marketing

Welke parallellen kunnen we trekken tussen deze twee disciplines?

  1. Automatisering van de bedrijfsprocessen
    Het automatiseren van zowel uw administratie als uw marketing bespaart tijd en geld. U doet de administratie toch ook niet op papier, wanneer een boekhoudpakket kwaliteit biedt, fouten voorkomt en per maand vele malen minder kost dan uw eigen uurtarief? Zo kunt u ook uw marketing automatiseren. Hierdoor krijgt u direct inzicht in uw activiteiten, respons, bereik en welke onderdelen van uw marketing écht werken. Dit werkt toch veel efficiënter?
  2. Expertise inkopen
    Zowel uw accountant als uw marketing bureau hebben specifieke kennis in huis om u als ondernemer te adviseren in uw werkzaamheden. Waar een accountants zowel de administratie, loonadministratie als fiscale zaken voor u kan afhandelen, kan een marketingbureau dit doen door uw PR te verbeteren, content te schrijven, uw website te optimaliseren en uw marketing te automatiseren.
  3. Efficiency in de werkzaamheden en bedrijfsprocessen
    Het uitbesteden van uw administratie en uw marketing aan een expert zorgt voor een efficiënte afhandeling van uw interne zaken. Denk hierbij aan fiscale zaken in uw administratie, of de juiste doelgroep op de juiste manier benaderen. De tijd die u hiermee bespaart, wilt u toch liever aan uw klanten besteden?
  4. Zekerheid over resultaten
    Door het inhuren van experts krijgt u meer zekerheid over uw bedrijfsvoering. U laat de accountant de cijfers checken om de achterkant van het bedrijf dicht te timmeren, waarom huurt u dan niet een marketing bureau met kennis in om de verkoopzijde te verbeteren?
  5. Key performance Indicators
    In uw administratie (omzet, marge, kosten) en marketing (websitebezoek, leadgeneratie, klanten) kunt u de key-performance indicators volgen. Deze geven inzicht in de belangrijkste cijfers van uw bedrijf.
  6. Doelen stellen
    Als u jaarlijks een financiële planning maakt, vergelijkt u waarschijnlijk tussentijds de resultaten met deze planning. In uw marketing doelstellingen is dit ook mogelijk: hoeveel leads heb ik gescoord? Hoeveel klanten zijn hieruit voortgekomen?

Hoe gaat u om met uw administratieve zaken en uw marketing? Heeft het uw aandacht, of is het een noodzakelijk kwaad?
Vanuit Proximare helpen we u graag met vraagstukken omtrent deze zaken. Zo kunnen wij samen de prestatie van uw bedrijf verbeteren!