Hoe meet je de kwaliteit van jouw website?

Hoe meet je de kwaliteit van jouw website?

Posted on januari 21, 2016 by in Blog with Reacties uitgeschakeld voor Hoe meet je de kwaliteit van jouw website?

De website van jouw bedrijf is het visitekaartje wat iedereen kan vinden. Wie je bent en waar je voor staat is hier in één oogopslag te zien. Maar geloof het of niet, er zijn nog steeds bedrijven die denken dat ze zonder kunnen. Of erger, bedrijven die een sterk verouderde website hebben.

Het doel van een website is echter al lang niet meer alleen maar een visitekaartje te hebben. Het is de basis van iedere sales- en marketing strategie. Iedereen is online en kan simpel op jouw website komen. Je moet daarvoor wel zorgen dat mensen jouw bedrijf online zien en kunnen vinden.

Een website moet daarvoor van goede kwaliteit zijn. Dat is de basis. Maar als je niets met jouw website doet, zal niemand hem opvallen. Zorg daarom dat jouw website constant in beweging is. Post nieuwe berichten en zorg dat de informatie up-to-date is. Probeer vindbaar te zijn en laat daardoor jouw website goed presteren.

Dit kun je onder andere doen door nieuws of blogs (content) te delen en op social media aanwezig te zijn. Ook SEO en SEA is een belangrijk onderdeel van het succes van jouw website.

Maar als de website op zich de basis is, wil je natuurlijk weten of hij kwalitatief goed genoeg is. Hier zijn een aantal mooie tools voor.

Via https://website.grader.com/ kun je bijvoorbeeld de kwaliteit van jouw website meten. Hier wordt gekeken naar de performance, de mobiliteit, beveiliging en SEO van jouw website. Ook worden er tips gegeven hoe je jouw website kan verbeteren. Deze meter is opgezet door Hubspot, een marketing automation tool die hiermee een gratis online check aanbiedt en zo leads genereert.

Website grader proximare

Daarnaast maak ik zelf graag gebruik van https://marketing.grader.com. Ook deze tool is opgezet door Hubspot en meet de ‘inbound marketing’ vindbaarheid. Bij deze tool wordt jouw website gescand en gecheckt op de vindbaarheid door middel van een aantal parameters: SEO, Blogging, Lead Generation, Social Media en Mobility. Op elk van deze onderdelen wordt tevens aangegeven hoe je dit onderdeel kunt verbeteren.

Marketing grader proximare

Voor mijn eigen website zijn er nog een aantal verbeterpunten. Ik ga er zeker mee bezig!

Maak met deze tools jouw website kwalitatief beter en verbeter hiermee de prestatie van jouw bedrijf. Heel veel succes!